Posterous vs Tumblr

Väldigt svårt val att välja mellan de två olika blogging systemen Posterous och Tumblr.

Posterous har funktionen att man kan skicka inlägg via mail (från mobil, och framför allt från iphone photo apps) till både Posterous och twitter, facebook mm (till alla på en gång eller till de man vill, finns inställningar för allt) Vilket är mycket bra. Tyvärr tycker jag det är jobbigare att posta bilder och media från webben med deras bookmarklet jämfört med Tumbler som har flera tredjeparts program och ett grymt firefox addon som gör att man bara kan drag&droppa allt på en icon.

Tumblr ser även mycket bättre ut och har ett bättre subscription system för andra Tumbler användare. Men eftersom Tumblr inte har något system för att skicka inlägg via mail så antar jag att Posterous vinner. Synd för jag gillade ändå Tumblr bättre. Har mailat Supporten på Tumblr och ser vad dom har att säga om detta. Får fundera vidare sålänge

4 thoughts on “Posterous vs Tumblr

  1. Men appropå tredjepartsprogrammet.. Kan du inte posta sånt på Tumblr och sedan feeda vidare till posterous? Så använder du alltså tumblr för din desktop och posterous för iPhonen och allt blir sammanlänkat i slutändan ändå?

    Reply
  2. Jepp jag har ju designat om min poterous så att den ser ut som min tumblr blog om du kollar 🙂 Sent from my iPhone

    Reply

Leave a Reply

