Posterous vs Tumblr Round 2

Jag har mailat både Tumblr och Posterous support för att ta reda på lite saker jag stört mig på.

Tumblrs supports svarade på att det finns ett system för att skicka posts via Mail, jag trodde inte dom hade detta då jag letade igenom hela deras sida och sökte på help sidan men inga träffar.. dom hade bara gömt den väldigt bra.. typiskt.
Dom svarade även på att det inte finns något system för att välja vilka posts man vill att dom skall skicka till flickr, varken för email posting eller vanlig posting.. kasst.

Posterous svarade på att det enda sättet att posta en bild från din dator till bloggen är att maila den.. du kan alltså inte använda bookmarkleten. utan du måste starta upp ditt mail program, lägga till mailadressen till posterous, lägga till bilden och trycka på send.. bara för att postan en liten bild. medans Tumblr är bara drag & drop på en liten icon, tar en sekund. Kasst Posterous!

Jag försöker komma på någon smart lösning på detta och jag tror jag har lyckats komma på en grej, skall bara testa så förklarar jag vid ett senare tillfälle.

Leave a Reply

