Master System, en konsoll utan dess like!

Jag fick idag hem mitt första Sega Master System, och det erfars förstklassigt! Ni kanske undrar varför jag i hela friden skulle vilja skaffa mig en konsoll som ett Master System? Maskinen som var flera gånger kärvare än sin rival Nintendo 8-bits, konsollen som var så avancerad att dom placerade paus knappen bredvid reset knappen på konsollen.. jepp ni kanske börjar förstå, this is hardcore!

Tittar man på Master Systemets yttre – skalet som skyddar denna mäktiga livskraft – så ser vi en hissnande gestaltning. Det känns verkligen som den kommer från en späjsig 80-tals film, den är kantig och har en röd platta med en massa text, pilar och skit på som gör att den ser riktigt futuristisk och uppnosig ut! Men det är ju inte utsidan som räknas.. eller jo det kanske det är, för den är ju nästan snyggare än vad den kan leverera, nu snackar vi alltså om att spela såkallade tv-spel.
Jag är ledsen Master System älskare där ute, visst det är en vacker konsoll och det finns ett par bra spel, bla Wonder Boy III: The Dragons Trip som Level utnämnde till en av världens bästa spel. Men det är inte så mycket mer än det. Master Systems spel bibliotek är rent ut sagt ömkansvärt! Eller något åt det hållet i alla fall.

Jag känner mig nöjd att vara en Master System ägare, jag har inga bra spel till den och har ingen plats att ha den så jag har just nu lagt den i en låda under min säng. Kanske kommer jag drömma fina drömmar om maskinen jag var glad jag aldrig skaffade då den var ny och kostade en massa pengar.

Picture_1679_500x578

One thought on “Master System, en konsoll utan dess like!

Leave a Reply

