Snyggaste Monkey Island omslaget?

Media_httpimg38imageshackusimg38525mi1000vv0576x768jpg_rrqqairdmgyedba

Media_httpimg97imageshackusimg977145monkeyisland2poster575xjpg_gbzfcisjtqbuefa

Fick hem senaste nummret av Retrogamer häromdagen med en stor Monkey Island special. Då jag kollade runt på omslagen av de gamla Monkey spelen så insåg jag hur otroligt snygga dom var! Funderade därför lite på att skaffa en av omslagen som poster att dekorera data-rummet. Men jag har svårt att bestämma mig vilket som är snyggast så jag tänkte fråga er om vilket omslag ni gillar bäst. Jag valde ut två av dom jag gillade bäst och som jag har svårt att välja mellan.

Det första är omslaget till The Secret of Monkey Island som är tecknat av Steve Purcell. Känns väldigt mycket som en typsik star wars/indiana jones film poster, känns som detta omslaget visar upp Monkey Island väldigt bra, på omsaget så finns det pirater, båtar, vatten, palmer och en stor döskalle!

Det andra omslaget är från Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge som också är tecknat av Steve Purcell. Jag tycker denna är snyggare men har inte den där typiska George Lucas looken som de andra spelen.
Som sagt, svårt att bestämma mig. Vilket är snyggast? Skriv i kommentarerna istället, pollen jag tänkte testa krånglade.

2 thoughts on “Snyggaste Monkey Island omslaget?

  1. Jag tycker att tvåan är mest “ikonisk” eller vad man skall säga, den syntes överallt på omslagen på gamla datortidningar. Tror väl att tvåan skall vara det mest fulländade Monkey Island enligt de som vet, också? Själv har jag inte spelat det mycket alls, kanske dags? 🙂

    Reply
  2. Jag är partisk eftersom jag har ettan ståendes i bokhyllan, men jag föredrar faktiskt det omslaget! Egentligen är tvåans omslag bättre målat, men ettans är coolare! 🙂

    Reply

Leave a Reply

