Idag fick jag hem min Sega MegaCD!

Megacd

Äntligen skaffat en MegaCd! Konsollen som krävde att man redan hade ett Megadrive som man sedan kopplade på för att få njuta av grymma spel med full motion videos 🙂 MegaCd:n släpptes strax efter att Super Nintendot började säljas i affärerna. Den blev inte direkt någon storsäljare men hade ändå en del exklusiva titlar som än idag är eftertraktade såsom Hideo Kojima’s SNATCHER.
MegaCd:n började säljas 1993 i Europa och dog ut helt 1996. Under den tiden hade den sålt ca 6 miljoner exemplar och hade fått en hel del läckra titlar; Sonic CD, Night Trap, Sewer Shark,  Earthworm 2 special edition, Road Avenger, ett par Lunar spel och såklart Snatcher. Ja det var väl allt som var intressant 🙂

Jag är glad att jag fick tag på den första utgåvan av MegaCD:n som kopplas på under Megadriven, den är helt enkelt mycket finare och matchar den första versionen av Megadriven 🙂 Version 2 av Megadriven och MegaCD:n känns lite för plastiga och inte lika robusta så. Nu skall det spelas lite Sonic Cd och Snatcher!

One thought on “Idag fick jag hem min Sega MegaCD!

Leave a Reply

