Mini spelkväll 2009-12-21

Det blev en komprimerad variant av den vanliga spelkvällen + amiga meck hos @andreas28 då det var för kort varsel att få ihop folk. Då det blev bara jag, @gustavhedberg och @andreas28 men det blev ändå väldigt roligt. Det blev endast Amiga spel, kvällen började “Winter games” som jag requestade då jag tyckte det passade in nu under juletid, jag hade med Wintergames som var inbyggt i min portabla C64 Direct-to-TV men eftersom amigan redan var igång så testade vi istället Winter games där.. vilket visade sig vara ett stort misstag. Amiga portingen av Wintergames var riktigt usel! Så nästa gång blir det till C64:n som är klart bäst. Efter detta så blev det California games som också var lika kasst portat som Wintergames 😛

Såklart var spelet Bratwurst med på listan, mitt favvo spel! (Verkar tyvärr inte finnas någon info om Bratwurst på nätet, men jag skall någon dag skriva en recension om det) Jag har nu bestämt mig för att hotta upp min Amiga 1200 så jag kan spela Bratwurst med 4 kontroller. Verkligen värt det!

Vi hittade även en mycket bra klon av “Wizard of wor” som jag skrivit om tidigare. Klonen heter Monsters of terror och hade mycket bra grafik, stöd för 4 spelare. Stora bossar och häftiga ljudeffekter, tror Monsters kommer bli ett sånt spel vi kommer lira varje spelkväll i fortsättningen 🙂

En bra spelkväll!

2 thoughts on “Mini spelkväll 2009-12-21

  1. Ah vill ha en amigakväll igen!.. du glömde Hired Guns också! inte för att vi lirade det så mycke iof, men det kommer vi nog förhoppningsvis göra 🙂

    Reply
  2. Jag tyckte faktiskt att California Games var helt okej även på Amiga, men det var å andra sidan lääängesen jag lirade C64-varianten..! Hired Guns tyckte jag var lite sådär, men det där andra 3D-liret där jag var något slags skelett och kastade fireballs hela tiden, det var nice 🙂

    Mycket god glögg också, tack för att du bistod med den Johan!

    Reply

Leave a Reply

