PPPPPP – The VVVVVV Soundtrack

Jag hade först tänkt att skriva en liten mini recension om indie spelet VVVVVV som jag nämnt tidigare, men jag hoppar faktiskt över det och valsar istället vidare till det underbara soundtracket PPPPPP!

Då jag har ett stort intresse av chip musik från den tiden då min bedårande c64 spelade ballader oavbrutet genom min gamla mono bildrörs-tv. Jag letar då och då efter nya sid och mod låtar men det är inte ofta jag fastnat så starkt som jag gjorde med Magnus Pålssons soundtrack ”PPPPPP”! Bara efter ett par minuter in i min första spelrunda av spelet VVVVVV så var jag tvungen att avsluta för att se om det var möjligt att få tag på dessa fantastiska låtarna. Och jag blev mycket glad då jag hittade Magnus hemsida där det gick att köpa hela albumet!  Så nu har de 21 spåren från albumet stått på repeat i min Winamp-spelare den senaste veckan och det är riktigt bra! Jag ville bifoga med ett klipp här från en utav mina favorit spår men det var mycket svårt att välja, men jag tror helt enkelt det får bli den mycket välklingande låten ”Potential for anything”

Så hur får man tag på det? Ta er först till Magnus hemsida och fortsätt sen med att klicka på Donate under Buy CD och välj hur mycket du vill ge för hela albumet, 28kr eller 70kr 🙂 Och det är verkligen värt det, till skillnad från själva spelet VVVVVV som jag tyvärr tycker ligger i överpris klassen!
Hoppas att vi får höra mer av Magnus musik i flera spel framöver!

Potential For Anything by Souleye
Listen on Posterous

One thought on “PPPPPP – The VVVVVV Soundtrack

Leave a Reply

