Japanska Ps2 Omslag

Hittade ett gäng med annorlunda och snygga Ps2 omslag på min dator som jag har haft här liggandes op min dator i 6 år nu, tar och postar dom här på bloggen för skoj skull. De flesta av omslagen är Japanska utgåvor och man ser ver verkligen hur designen skiljer sig från den typiska västerländska designen som alltid skall vara så spektakulära med explosioner och action. Vissa omslag har dom lyckats bevara när dom nått väster, ett omslag som jag tycker är ett bra exempel för detta är ICO. Omslaget är tecknat av ICO utvecklaren Fumito Ueda och har en mycket minimalistisk vacker stil.

2 thoughts on “Japanska Ps2 Omslag

  1. Riktigt snygga! Första påminner mycket om den där Chemical Brothers musikvideon som jag inte kommer på just nu vilken det var..

    Reply

Leave a Reply

