Film från Fel och Swamps Lan 2005

Då och då brukade jag (aka SWAMP) plocka med min dator hem till Thomas (aka FEL) för att spendera en hel helg åt att bara spela så mycket spel vi kunde. Detta speciella lanet jag tänker berätta om nu så fick vi för oss att spela in dom spelen vi lirade för att sedan göra en liten film, ett montage med det bästa och roligaste från lanet. En mycket kul idé som också triggade oss att hitta på en massa galna stunts och grejer i spelen.

Det hela var väldigt lätt, vi hade hela tiden igång Fraps (program skapat för att spela in spel med 3d stöd) och så tryckte vi bara helt enkelt på en knapp för att spela in det och sen klippte jag ihop allt i Adobe Premiere med passade musik! (All musik är från BF:V soundtracket)

Vi kallade filmen FEL.SWAMP.LAN.MAY2005 och spelades alltså in 2005. Det var ett tag sen jag tittade på den nu så jag skall passa på att analysera den och se vad vi spelade. Jag märkte just nu att jag var duktig och placerade med namnet på spelarens pov nere i högra hörnet på bilden, så står det Swamp så är det jag, och Fel så är det Thomas som spelar.

Jag minns väl att vi köpte två licenser till Battlefield: Vietnam just till detta lanet och det var det spelet vi lirade mest. Det som fastnade i filmen var mest en massa tokiga stunts som gick ut på att byta flygplan i luften eller hoppa från flygplan till helikopter mm 🙂 Såg även att det var med klipp från den svenska BF:V modden ”Invasion Gotland” 🙂

Vi hade även sen tidigare köpt licenser till Live for speed, och under detta lanet spenderade vi mest tid åt att drifta men även att försöka få till spektakulära stunts. Det är mycket svårt att lära sig att drifta, men när man väl fick till en bra drift så var det en magnifik känsla 🙂

Såklart var Quake med på lanet, men denna gången med modden ”MidAir”
MidAir modden funkar så att man kan bara skada sina motståndare när dom är i luften, så man måste lära sig att med hjälp av rocket launchern studsa upp motspelaren  i luften och sen försöka träffa han där. Mycket svårt i början, men när man väl lär sig tajmingen så är det riktigt skoj! Och det är även grymt bra träning för att lära sig att sikta i Quake.

Soldat var såklart med också på lanet, men vi hade inte med så många klipp från det tyvärr.

Hela filmen avslutas med en hel match mellan mig och Fel i MidAir modden, valde att ta med den då det var väldigt många fina midair gibs i den!

Ett mycket bra lan helt enkelt!

FEL.SWAMP.LAN.MAY2005 from Thermoptic on Vimeo.

2 thoughts on “Film från Fel och Swamps Lan 2005

  1. Favoriten måste ändå vara flygplanet som exploderar i periferin cirka 30 sekunder in i filmen. Något som vi (du) inte upptäckte förrän långt in i redigeringsarbtet! 😀

    Reply
  2. Hehe ja den kollar jag alltid in då jag kollar på filmen. Och i samma scen så byter du plats från baksätet i bilen till framsätet, men det går så snabbt att man inte märker det 🙂

    Reply

Leave a Reply

