Min Excitebike site :)

Excitebike_site

Ojoj detta är en klassiker, för 12 år sen (1998) så fick jag för mig att skapa en site dedikerad till Excitebike! Och den ligger fortfarande kvar uppe på nätet 🙂
Väldigt skoj att kolla in den idag, Det första man märker när man kommer in på den är att den är väldigt liten, men på den tiden så fyllde den hela skärmen. Som man ser så är den anpassad för 800×600 resolution vilket var standard då, helt underbart 🙂

Finns inte direkt så mycket vettigt på sidan men favorit sektionen är ”Tips” som har några små fina animerade gif bilder som jag satt och pysslade ihop genom att ta en massa screenshots i NESticle emulatorn och sen animerat i något gif program. Observera även dom noga valda bilderna som dyker upp när man håller muspekaren över de olika knapparna i menyn 🙂

Jag tror anledning till att jag byggde denna siten var för att ja.. jag helt enkelt gillade Excitebike och spelade det sjukt mycket på den tiden, sen var nog tanken också att jag skulle få sidan hostad hos Classicgaming som på den tiden var den största retrospels siten på nätet. Men det gick inte så bra att få den hostad, dom tycker väl att det var för lite innehåll på sidan, vilket jag förstår 🙂

Ta gärna och kolla in den! Obs ni måste i alla fall minst ha Netscape 4.0! 🙂
http://home.swipnet.se/~w-55723/excitebike/links.htm

2 thoughts on “Min Excitebike site :)

  1. Mycket nice!

    Fast jag tipsade om en grej som du sade att du skulle lägga till, men som du aldrig gjode (man tycker kanske att du borde hunnit det på 10 år?) 😀

    – Tipset är att, om man efter ett feltajmat hopp riskerar att hamna på en lång grässträcka, bör man med vilje landa på fram- eller bakhjulet för på så vis studsa förbi det elaka partiet!

    Reply
  2. Hehe jadå jag minns det tipset väl och använder det faktiskt när jag spelar! Men jag har valt att jag inte vill röra hemsidan då jag vill bevara den så som den såg ut för 10 år sen 🙂 Kanske släppar en 2000 edition med nya grejer och tips vid ett senare tillfälle 🙂

    Reply

Leave a Reply

