Retrospelkväll hos Robin 2010-03-08

Blev en mycket lyckad retrospelkväll hemma hos iRobin med Pricky och Spanxen. Som jag hade gissat blev det mest Nes spel förutom kvällens hit som var Battle läget i  Super Mario Bros 3 från Super Mario All-Stars versionen till SNES, en grej som jag har missat helt, Inte helt lätt om man inte känner till det då battle läget inte finns med som ett eget val i original versionen av Smb3. Jag kan verkligen rekommendera det, grymt skoj! Om ni undrar vad det går ut på så är det kortfattat en upphottad version av spelet ”Mario Bros”

Då både Robin och Pricky har suttit och spelat detta en hel del så hade varken jag eller Spanxen en sån stor Changs, mycket lurigare än original spelet. Andra spel som spelades under kvällen var bla Superspike vball, Clu Clu land, Snow bros.

Var även riktigt kul att få spanat in Robins galna spelsamling, speciellt den kompletta scn NES samlingen som klädde väggarna i spelrummet 🙂 Han hade även en TurboGrafx-16 liggandes i en original kartong på hyllan, fortfarande en konsol jag saknar. Skall tydligen inte vara så dyr så jag får göra ett försöka att skaffa den snart!

One thought on “Retrospelkväll hos Robin 2010-03-08

Leave a Reply

