Lazy sunday

En riktigt soft dag idag, har inte vart utanför dörren. Och jag har för mig att jag såg solsken som gnistrade lite bakom mina stängda persienner, fiint 🙂 Var uppe tidigt och käkade, somnade om igen till en playlist med simpsons och vaknade igen vid 18 tiden.
Har slösurfat och har kört igenom två av Bytejackers free indie rapidfire spel från senaste avsnittet http://www.bytejacker.com/episodes/079 bla det mycket intressanta Air Pressure som är en kort visuell novell med tre olika slut, härlig pixelgrafik med en japansk dating spels känsla http://bentosmile.com/2010/03/01/new-game-air-pressure/

Gjorde även en Zzap64 avatar av mig själv i photoshop 🙂 Här en sida från Zzap64 med dessa avatar bilderna, Retrogamer har också gjort samma grej i sin tidning så jag kände att jag var tvungen att fixa en bild av mig också 🙂
För de som inte känner till Zzap64 så var det en utav dom största Commodore 64 tidningarna i Usa som utgavs mellan 1985-1994. Det finns 106 nummer av Zzap och jag skulle väldigt gärna vilja försöka få tag på dom någon dag, men det kommer bli ganska meckigt och förmodligen kosta en hel del då dom är väldigt populära. Som tur är så finns alla nummer inscannade här http://www.zzap64.co.uk/

Nu skall jag nog ta ett litet brejk och istället surfa omkring på backarna i SSX3 🙂

Leave a Reply

