Retrospelsmässan 2010 i Göteborg

Retrospelsmassan

Den 24 april är det dags för den första omgången av Retrospelsmässan i Göteborg! Hela mässan arragneras av NesDb och kommer innehålla mängder av Retrokonsoller och datorer. Det kommer även gå att köpa och byta med alla som har hyrt bord där. Själv kommer jag nog fylla en bag med spel som jag kan tänka mig att byta/sälja och försöka bli av med dom då 🙂
Som besökare kan man även gratis anmäla sig till ett antal tävlingar, Super Mario Bros, Ice Hockey, Super MarioKart, Super Bomberman 2, Pinball Dreams, Warlords. Jag kommer själv delta i Super Mario Bros tävlingen som är en racing tävling, alltså klara av banorna på så kort tid som möjligt. Så som jag alltid spelar SMB och som jag tycker är roligast med det spelet är just att springa så fort man kan, hoppa snyggt i mellan hinder, landa perfekt på ett litet block och sedan skutta vidare utan att fastna eller dö på vägen! Men jag behöver nog en del träning, för det är ganska många banor att plugga in till tävlingen.
Vintagegames har varje år Retrogathering i Stockholm, men detta är första gången ett retrospels relaterat event sker i Göteborg så det skall bli väldigt kul!

Retrospelsmässan börjar Lördagen den 24 april kl 10.00 – 20.00 Och inträdet är 40kr. Länk för mer info om plats mm. http://retrospelsmassan.se/

One thought on “Retrospelsmässan 2010 i Göteborg

Leave a Reply

