Ps2 spel som skall testas

Ok i min förra post här på bloggen snackade jag om att avsluta ett spel innan jag påbörjade ett nytt, och här sitter jag nu med fem st nya Playstation 2 spel som jag skall testa 🙂 Iofs är de flesta av dessa spelen av kategorin “snabba” spel som jag kallar det. Alltså spel som man kan sätta sig ner och spela en liten stund, tex Fighting eller Racing spel. Så detta är ett undantag.

De spelen jag har fått tag på är bla Garou: Mark of the Wolves som är ett mycket hyllat SNK fighter från ´99 som jag har velat testa väldigt länge nu. Jag fixade även NFS: Underground 2 som jag iofs redan spelet på PC, men det känns bättre att ha det till konsoll. Samma sak med NFS: Hot Pursuit 2 som tydligen skall vara en av dom bästa Hot Pursuit spelen i serien. Darkwatch är ett FPS spel som jag faktiskt har missat helt och inte vet så mycket om, Racketboy tipsade om detta som en hidden gem så jag var tvungen att skaffa det o testa.
Prince of Persia – Sands of Time som enligt alla är det bästa PoP spelet i serien, det var länge sen jag spelade det så jag beslutade mig för att skaffa det igen, och till Ps2:an denna gången.

Men det spelet jag sett fram emot mest är Fire Pro Wrestling Returns vilket verkar vara en utav dom bästa och mest avancerade Wrestling spelen som skapats. Med en otroligt lång lista med över 2000 olika moves och grepp, ett character creation mode, valbara match system som Battle Royal, League, Tournament, Cage Deathmatch, Barbed Wire Deathmatch mm gör detta till ett mycket intressant Wrestling spel! Bästa av allt är att det är inget “button mashing” spel, utan allt handlar om att tajma sina grepp rätt. Skall testa detta på en gång!

1118155591-07_512x358

222388_512x384

477519_512x410

Darkwatch

927675_20071112_790screen001_5

Leave a Reply

