Boots, chaps and cowboy hats.

Det börjar dyka upp en hel del vilda västern spel nu, det är väl inte direkt någon genre som har lockat mig så mycket tidigare men nu då man får se alla fantastiska trailers och walkthroughs av Rockstar Games kommande Red Dead Redemption så blev jag genast intresserad! Jag är mycket hypad inför released av Red Dead och för att dämpa det lite så drog jag ner ett gäng Western lir som jag har spanat in under en lång tid men aldrig testat.
Jag försökte blicka tillbaka för att se vilka bra western spel jag spelat genom tiderna, jag minns väl KANE till c64:an som var ett mycket bra spel. Sunset Riders och Outlaws spelades en hel del också. Var det något mer intressant?

Men nu till dom nya spelen. Jag började Smokin Guns, en tidigare Q3 mod men numera Standalone (efter att ID släppte sourcecoden till sina Quake spel) och släpptes för ca ett år sen. Jag hade tid att testa lite deathmatch med en polare för ett par dagar sen och jag gillade det. Bra musik och härlig western känsla på banorna. Det jag gillade i Deathmatch läget var att om du vill ha nya vapen så måste du köpa dom under matchens gång. Du får pengar genom att död spelare eller plocka upp dom på banan, du kan när du vill ta fram en Purchase meny där du snabbt kan köpa nya vapen och ammo. En annan grej jag gillade var att du kan dualweilda/akimbo vilka revolvrar du vill och du kan bestämma över vilket vapen du vill använda via vänster och höger musknapp.

Hud

Jag tankade även hem Fistful of Frags, en mycket välgjort Halflife2 mod som blev nominerad till Mod of the Year hos Moddb.com Jag har själv inte haft tid att testa det än men det ser mycket intressant ut. Ett gäng olika gamemodes, co-op uppdrag, en hel hög med vapen och banor. Skall testa detta nu i dagarna!

Fof170_1024x768

3 thoughts on “Boots, chaps and cowboy hats.

  1. Snackade just med Gustav om gamla Cowboy spel och det första han nämnde var Gun Smoke.. såklart! Hur kunde jag glömma det 😛

    Reply
  2. heh gun smoke e bäst (klarade det en gång minns jag stolt) finns en hel del arcad lir som e western baserade som e kul oxo (ja gun smoke på arcad e snyggt 🙂

    Reply

Leave a Reply

