Gp Loppisen 2010

Idag stack jag, Gustav och Phillip till den stora Gp Loppisen för att inhandla diverse onödiga retro och vintage grejer. Gp Loppmarknaden är placerad i en stor sporthall och har en stor mängd med säljare. Det tog ca en timma att gå igenom alla borden och då hade vi bara kollat snabbt, vi fick ta ett varv till efter för att kolla så man inte missat något.

Det jobbiga med loppmarknader är att det blir så svårt att fokusera på allt man ser och lätt bara går vidare till nästa bord, och så ångrar man sig när man kommit hem att man inte köpte det man tittade på. Jag hade såklart ögonen öppna efter retrospel och konsoller, och även lite 50-60 tals vintagegrejer såsom tavlor/posters, snygga kartonger/burkar etc. Jag lyckades köpa med mig följande:

– komplett PSone
– Nes Four Score
– Nes Gamepad
– En mycket vacker Dvd utgåva av Aeon Flux 🙂
– Och några små 50-tals askar.

Det hela gick på ca 250kr så jag är nöjd.
Men jag skulle vilja ha haft mer tid att springa runt på loppisen och leta, vet att jag missade massvis med roliga saker. Får bli nästa år istället!

2 thoughts on “Gp Loppisen 2010

  1. Åh jag skulle också vilja gå på en loppis och handla retrosaker 😉 Problemet är att på loppisarna runt omkring här är det mest spännande retrotekniska prylarna gamla faxar och liknande skit 😛

    Jag känner mig lite vilsen i Göteborg så vet inte riktigt om jag vågar mig ner dit eller till någon annan större stad med chans för retroloppisar 😉

    Reply
  2. Himla toppen bra och gött att du hittade så mycket saker för så lite pengar=)
    förstår att det kan vara svårt att gå igenom så många bord och lätt att missa något, men jag tycker du fick hem dig ett riktigt kap ändå! hehe

    Kommer själv ihåg när jag som liten nästan varje helg åkte med min familj till en jätte stor loppis som ligger nära där ni va (på andra sidan Mio möbler) där vi köpte våra Intelevsion med en stor påse spel till så som nintendo 8-bits med extra kontroller och massa gammla coola Marvel tidningar haha det va tider det!

    /J

    Reply

Leave a Reply

