Eget T-shirt tryck!

Jag har letat efter ett ställe att trycka t-shirts på ett tag nu men har inte hittat något som vart prisvärt eller haft valmöjligheterna att trycka flera färger etc. Spreadshirt visade sig vara den lättaste lösningen, dom har ett verktyg för att importera in en egen bild och du har flera olika märken av t-shirts och andra plagg att välja mellan. Så jag tog helt enkelt och gjorde ett test och beställde en t-shirt med eget tryck.

Eftersom jag är ett stort fan av The Designers Republic och Psygnosis Wipeout serie så valde jag att ta en utav Logotyperna från Wip3out. Det är ju såklart viktigt med ett högupplöst tryck för att det skall bli bra kvalité så en vector bild är det givna valet, tyvärr har inte Spreadshirt support för detta men däremot klarar dom png bilder vilket är bra då png har support för transparans i bilderna.

Jag valde Feisar loggan vilket jag hittade i en sfw fil från Wip3out hemsidan. Öppnade upp sfw filen i Adobe Flash och exporterade den till en vector bild som jag sen kunde exportera till en png i 300 dpi, man får inte vara dum 🙂
Efter detta var det bara att importera in den i vertyget i Spreadshirt och välja modell av t-shirt och färg. Efter ett par klick var det klart.
Det hela gick på 200kr inklusive frakt. Tycker detta var ett helt ok pris för en t-shirt med ett helt eget tryck.
Efter en vecka fick jag hem T-shirten och kvalitén var riktigt bra!  Klara starka färger på trycket och själva T-shirten var också mycket bra.

Så i fortsättningen så kommer jag nog designa mina egna T-shirts och beställa från Spreadshirt istället för att köpa en dyr t-shirt på någon affär i stan med ett tryck som redan flera andra redan har.

Feisar_tshirt

One thought on “Eget T-shirt tryck!

Leave a Reply

