Jag har just skaffat ett kassettbands skal till min iPhone!

När jag såg detta iPhone skalet så var jag tvungen att beställa det 🙂 Jag älskar kassettbands formatet, det är hållbart, analogt och så vackert. Och det är därför jag fortfarande endast samlar på Commodore 64 spel i kassettbands format 🙂

Jag fick nyligen hem iPhone 4 kassettbands skalet och blev riktigt nöjd hur dom fått till alla detaljerna, alla små kanter och grejer är med, till och med de små skruvarna i hörnen som det skall vara, fast såklart är allt i silocon/gummi. Etiketten är tryckt på skalet så det slits inte ut lätt. Etiketten ser dessutom väldigt retro ut som om det vore från 80-talet. 2 x 45 Min. Low-Noice.

Det jag måste klaga på är att själva skalet är för mjukt, hade gärna velat ha det mer stabilt och hölls fast bättre. Och tyvärr går det inte att ladda telefononen sålänge skalet är på, man måste alltså ta av det, vilket går väldigt lätt iom att det är så mjukt.. men ändå. Men annars har dom fixat det pefekt för kameran, volymknappar och sleepknappen.

Ser ju så roligt ut när telefonen bara ligger där och ser ut som ett riktigt kassettband, man luras varje gång. Fast det måste ju vara ännu roligare då folk ser mig gå och hålla ett kassettband mot örat 🙂

Så var skaffade jag den? eBay såklart 🙂 Och kostade ca 100kr med gratis frakt.

Picture_28041
Picture_28040
366-151266img11

3 thoughts on “Jag har just skaffat ett kassettbands skal till min iPhone!

  1. Ser riktigt fint ut! Men hur pass löst sitter det? Inte så kul om det smyger sig in smuts och småskräp som repar baksidan!

    Reply
  2. @Daniel: Ja tyvärr så tycker jag det sitter lite för löst, och det finns en risk att det kan komma in damm som ligger kvar.Men framsidan av skalet ligger ganska bra överlappat, går nästan exakt fram till där skärmen börjar så det kan också klara sig. Detta är nog inget skal jag kommer använda hela tiden, jag kommer varva med mitt incase skal som jag fick från apple.

    Reply
  3. hahaha vilken himla cool och rolig idee!

    Folk kommer dok inte fatta att det är en Iphone i början o tro du blivit lite knäpp som pratar med ett kassetband^^

    asball juh o retro med kasettband, vill också ha en !

    Reply

Leave a Reply

