Årets bästa spel? Det kommer bli ett svårt val

Me2_screen

Spelåret 2010 har haft en hel hög bra grymma releaser. Jag trodde det skulle vara ett lätt beslut att välja ut årets bästa spel, men när jag plockar fram samlingen och håller det bästa spelen framför mig så blev det genast väldigt svårt. Hur väljer jag ut det spelet som är bäst? Vilket spel har jag spelat mest i år, vilket spel har jag tyckt vart roligast?
Bland de utvalda spelen så hittar vi Super Mario Galaxy 2, ett fantastiskt spel på så många sätt.. är detta årets bästa spel kanske? Men jag minns så väl att jag sa att Red Dead Redemption var årets spel när det släpptes, ja det får bli det! Men nu får jag inte glömma Mass Effect 2 som är enligt mig en utav världens bästa spel, ett spel som verkligen har allt, rpg, action, dialogerna, romanserna, grafiken! Tänk tillbaka till alla de otroligt roliga stunderna i världens bästa sandlåde spel: Just Cause 2, här måste vi ju ha det ultimata spelet i år? 
Och listan fortsätter: Super Street Fighter IV, Singularity, Heavy Rain, Starcraft II, God of War III, Halo: Reach mm.
Nej detta blev för svårt, jag tror inte jag kommer klara av att välja ut just ett spel som skall representera årets bästa spel, vilket helt klart visar att spelåret 2010 var ett mycket bra år.

One thought on “Årets bästa spel? Det kommer bli ett svårt val

  1. Visst är det skönt att släppa den infekterade diskussionen runt “bäst” och bara njuta av att marknaden har så mycket att erbjuda så många? 🙂

    Reply

Leave a Reply

