Recension: WD TV Mini Media Player

Jag hade tidigare ett 2,5” Hdd Kabinett med tv-out stöd vilket var ett mycket smidigt sätt att plocka med sig filmer och tv-serier till kompisar då man hade filmkvällar. Fyllde helt enkelt hdd:n med media, och sen var det bara att koppla in den till tv:n. Tyvärr pajade usb uttaget på denna och jag kunde inte kopiera över filmer på den på ett lätt sätt. Så jag letade efter en ny och hittade en otroligt liten och snygg box från Western Digital som heter ”WD TV Mini”

Western Digital WD TV Mini är väldigt liten, stilren och väger nästan inget. Denna variant av media spelare har ingen inbyggd hårddisk utan man pluggar helt enkelt in en enhet via Usb uttaget som sitter vid sidan. Jag har själv testat att koppla in två olika usb minnen och en extern 2.5” Hdd utan problem! (obs 2.5” hdd:n drevs på det enda uttaget boxen hade och krävde alltså ingen extra ström, mycket bra!)

När du kopplat in boxen till tv:n via komposit eller komponent sladd så presenteras du av en mycket snygg och minimalistisk meny där du helt enkelt väljer vilket mediaformat du vill spela upp.

WD TV Mini skall klara av följande format: AVI, MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4 och XVID. Jag har själv spelat upp en hel del filmer och tv-serier och alla har funkat utan problem. Däremot har den vid vissa få tillfällen tappat några hundradelar på ljudsyncningen, men det har ordnat sig då man pausat eller spolat fram lite.

11880-interface

Jag hade problem med att få den att läsa .SRT subtitle filer först men efter att jag uppdaterade mjukvaran på den till 1.00.60 (WDTVMini_1_00_60) så funkade det utan problem!

Det igår även en liten fin fjärrkontroll som funkar väldigt smidigt men tyvärr saknar den volymkontroll vilket jag gärna hade haft.

Ett minus för vissa är att den inte klarar av Hd film eller MKV filer, inget jag bryr mig om då jag bara kollar på filmer i vanligt XVID då jag vill få plats med så många filmer jag kan på ett usb minne.

Helt klart nöjd med denna lilla snygga boxen! Och det bästa är väl att den är så billig, ca 250 kr har den kostat som billigast!

Leave a Reply

