Spelkväll! Amiga, Gamecube mm

Picture_282850_500x670

Impulsivt så lyckades vi få ihop gänget till en spelkväll hos mig. Vi började kvällen med en burgare på resturangen för att få lite energi. Väl hemma hos mig började vi såklart med Mashed till Xboxen som alltid är en hit! Efter detta följde våran bubblare, 4 Player Deathmatch i Bionic Commando rearmed, ett spel vi absolut kommer att spela oftare på spelkvällarna.

Efter detta kopplades Amigan in med 4 player adaptern. När vi spelar Amiga så börjar vi alltid med favoriten Bratwurst! Följt av Master Blaster, som faktiskt hade stöd för fem spelare vilket vi var ikväll, perfekt!

Efter detta startade vi igång mitt GameCube för att spela favoriterna Wario Ware och Beach Spikers. Tyvärr var det nu midnatt och de flesta stack hem. Men jag och Andreas hann med ett par rundor i Monsters of Terror (Amiga) och Wizard of Wor (c64). Och kvällen avslutades med Archon (c64). Tack Bo, Fredd, Jan och Booney för en grym spelkväll! Nu har jag som vanligt en gigantisk hög av gamepads liggandes över hela rummet som jag måste plocka in, god natt 🙂

2 thoughts on “Spelkväll! Amiga, Gamecube mm

  1. Kul att jag äntligen kunde vara med på en av dessa roliga aftnar. Mashed va hysteriskt roligt! Även b(itch)eachvolleyboll va riktigt skoj :)) Ser fram emot fler kvällar!

    Reply
  2. Ja hehe detta va faktiskt en hit kväll så som det alltid är med goda vänners sällskap och spelkvällar hos dig johan=).

    Med dessa otroligt roliga spel man inte kan sluta skratta så kan inget gå fel! ^^ ser fram emot nästa re-mach i Beach bitches och Mashed!!

    Reply

Leave a Reply

