Thomas från Sverige – Mitt älskade älskade sidchip

22830319-Thomas_Fr_n_Sverige_-_CoverThomas från Sverigesläppte ett gäng mycket bra Chiptune album för många år sen och jag tänker idag dela med mig av mitt favorit album ”Thomas från Sverige – Mitt älskade älskade sidchip”

Detta albumet innehåller 13 underbara remixer från blandade c64 spel. När jag fick albumet för ca 10 år sen så saknade det id3 tags mm så jag har fixat till detta med mera, döpt om alla låtarna så det blev snyggt och prydligt, fixat id3 tags och skapat ett cover som kommer fungera i iTunes/ iPhone

Jag minns vagt att jag hade en mailkontakt med Thomas för ca 10 år sen då vi pratade om hans musik, tyvärr har jag inte kvar mailen och jag minns inget 🙂 Så om du Thomas skulle se detta så får du gärna höra av dig, vill veta mer om musiken! Vad gör du nu? Något nytt på g? 🙂

“Thomas från Sverige – Mitt älskade älskade sidchip” finns att ladda ner här (ca 33mb) https://app.box.com/s/xgoqec5q9fxgphvlplbv

01. Thomas Från Sverige – Starpaws (1:35)
02. Thomas Från Sverige – Beyond the Ice Palace (2:54)
03. Thomas Från Sverige – Bombo (2:46)
04. Thomas Från Sverige – One Man and His Droid (4:23)
05. Thomas Från Sverige – Boulderdash (1:10)
06. Thomas Från Sverige – Ark Pandora (2:05)
07. Thomas Från Sverige – Commando (2:42)
08. Thomas Från Sverige – Redmax (1:58)
09. Thomas Från Sverige – Phantoms (4:22)
10. Thomas Från Sverige – Trap (2:57)
11. Thomas Från Sverige – Delta (1:58)
12. Thomas Från Sverige – Shadowfire (1:58)
13. Thomas Från Sverige – Sanxion (4:50)

Lyssna även på Thomas album “Saker och ting runt omkring” på Spotify: https://play.spotify.com/album/3uqpMKUgUfwe2j0tqMwodj

One thought on “Thomas från Sverige – Mitt älskade älskade sidchip

  1. Jag släppte ett album till (finns på spotify) och sen snöade jag in i assemblerprogrammering för mos 6502 (Vic 20, atari 2600 med mera). Sen kände att det här med internet inte var så roligt så… ..Jag har en samling analogsynthar så det är möjligt att det kommer ut nånting i framtiden.

    Reply

Leave a Reply

