Retrospelsmässan 2011

När jag besökte Retrospelsmässan 2010 när det var nytt så var lokalen så liten att man inte fick plats och mängder med retrospels fantaster fick stå och köa långa stunder. Detta årets Retrospelsmässa så var allt mycket bättre, en mycket större lokal vilket gjorde att det fanns plats för fler säljare och fler retrospels konsoler att spana in!

26936914-IMG_0966_(2) 26936928-IMG_0975_(2)_448x600 26936942-IMG_0999_800x598 26936908-IMG_0967_(2)_800x598

Jag var på plats en timma innan dom öppnade för att vara säker på att slippa den otroligt långa kön som vi fick genomlida det förra året, så vi lyckades få en bra plats väldigt nära entrén. Det som var mest intressant för mig var att se om jag kunde fynda några roliga prylar från marknaden så det var det första jag besökte på mässan. Det jobbiga är att det finns så mycket att man mest bara blir förvirrad, blir lätt att jag tänker ”äh jag avvaktar och köper den här prylen på eBay senare istället” Men jag lyckades hitta några roliga saker som jag fick med mig hem.

Jag hittade ett gäng Famicom/Nes Multi-cartridges, alltså dom där pirat kassetterna med 200 spel i en kassett. Oftast brukar 90% av alla spel på dessa kassetterna vara skräp, men det räcker att det finns med 10 st bra spel som tex Ice Climber, Mario Bros etc för att det skall vara värt det! Och dessa kasstterna börjar gå upp en hel del i värde på ebay nu så jag passade på.

26937616-IMG_1023_800x598

Vi hittade även en utav dom första utgåvorna av vårat favorit brädspel Talisman på en hylla för 200kr som vi köpte med oss! Inget vi kommer spela med då vi har den senaste versionen av Talisman hemma men boxen var så snygg så den skall upp på en hylla hemma, kul att ha till samlingen helt enkelt 🙂

26937618-IMG_1004_448x600

Det köpet jag gillade bäst var Pier Solar till Megadriven. Pier Solar släpptes till Megadriven i december 2010 så det är fortfarande väldigt nytt och väldigt svårt att få tag på, vart slut länge på WM:s hemsida http://www.piersolar.com
På mässan hittade vi «Zebbe» som vart med och jobbat med Pier Solar och som hade med några boxar av spelet, så jag passade på och köpte ett exemplar! 🙂

26937620-IMG_1018_458x600

Passade även på att testa lite roliga konsoller som Pong, Vectrex och Jaguar mm 🙂 Gjorde dessa larviga gif bilderna med min iPhone:

Detta årets Retrospelsmässan var riktigt bra, ser fram emot nästa år!

26937953-media_httpiimgurcom9f_dEFpq

26937954-media_httpiimgurcomuR_pslHi

 

Leave a Reply

