Nya Heavy Metal och gamla Tung Metall.

67a4a4b8ab0cc02d48cff6d64f97b168-d3hwsp82

Heavy metal är en något udda science-fiction / fantasy tiding som har funnits sen 1977 och är populär än idag. Heavy Metal har alltid vart lite svår att få tag på I svenska butiker, men dom gångerna jag har sett dom så har jag alltid bläddrat igenom dom I hopp om att få se någon serie från min gamla favorit tecknare Simon Bisley.

Själv äger jag bara två nummer av denna tidning och det ett av de nummrerna föll ner i brevinkastet bara för ett par dagar sen. Jag fick förhandsbokade detta numret för nästan tre månader sen och anledningen till det var att en utav mina favorit artister från Deviantart, Artgerm var med i nummer. Och omslaget pryds av Artgerms egna karaktär Pepper. Rekommenderar verkligen att ni spanar in Artgerms alster på Deviantart.

Förutom detta senaste nummret av Heavy Metal så har jag även ett gammalt nummer av Tung Metall (i mint condition 🙂 från 1986 där omslaget är skapt av den otroligt duktiga fantasy tecknaren Boris Vallejo. Tung Metall är alltså den svenska versionen av Heavy Metal innan dom bytte till det amerikanska namnet senare efter 1990.

Photo_2011-08-26_19_37_19

Leave a Reply

