Kommer sakna Gamepro

Ec97cf041f5a11e1abb01231381b65e3_71

Jag minns inte hur det gick till men på något vis så började jag och även min polare prenumerera på Gamepro. Vi var då 13 år och på den tiden så var det Super Nintendo och Sega Megadrive som gällde! En gång i månaden så hörde man ett duns från brevinkastet när månadens nummer – bestående av nästan 300 sidor – slå ner i golvet. Minns så väl att vi varvade vårt Megadrive spelande med bläddrande i Gamepro tidningarna. Där fick vi reda på alla nya titlar, och alla nya maskiner som skulle släppas, Jaguar, Sega-Cd mm Det var fina tider i spelvärlden då och tacke vare Gamepro så hade vi koll på allt nytt.
Att nästan varje nummer bestod av ca 300 sidor var ju riktigt spännande, iofs så var väl hälften bara reklam men det var ändå spännande och kul att kolla på.

Gamepro kommer den 5:e December 2011 läggas ner och det känns väldigt tråkigt att höra. Jag har ju iofs missat dom senaste 500 nummrerna och har bara mina gamla nummer kvar från 90 talet men det är ändå något speciellt. Kommer sakna Gamepro.

Leave a Reply

