Alter Ego till PC, ZX-Spectrum och NES!

För några dagar sen släpptes indie spelet Alter Ego.. Ett läckert retro pixel pussel spel där du skall strya en liten gubbe från punkt a till b. Men det hela blir lite lurigare med förmågan att du behöver byta över till din “skugga” vid rätt tillfälle som rör sig spegelvänt till hur du rör dig för att klara av alla banor. Kan bli väldigt lurigt ibland.

Det som fick mig att reagera när jag såg detta spelet var vilka format spelet var släppt till. Vanligtvis så släpps alla indie spel till Windows.. och ibland även Osx och Linux.. men inte Alter Ego. Förutom Pc versionen så får man även med Alter Ego till ZX-Spectrum och NES! Extremt coolt att skaparen alltså har portat spelet till dessa gamla maskinerna. Jag var tvungen att testa, så jag laddade ner spelen och startade upp min Spectrum och Nes emulator och tog ett par screenshots för att jämföra de olika formaten. Och ja det ser riktigt bra ut. Kommer snart slänga över Nes versionen till min PowerPak Cartridge så jag kan spela Alter Ego på mitt riktiga Nes för att få den riktiga känslan 🙂

Alter Ego är gratis och finns att ladda ner här: http://www.retrosouls.net/?page_id=614

Alterego_allversions

 

 

Leave a Reply

