Remix av The Last Ninja (Nes)

De som har spelat The Last Ninja till Commodore 64 vet ju hur otroligt bra musiken är, och det kommer ständigt nya remixer från diverse spår just från Commodore versionerna. Men The Last Ninja till NES är något som jag och många verkar ha missat, kanske inte så konstigt då det endast hade en US release. Men tack vare Internet så fick jag syn på detta spel och var såklart tvungen att test det.

När spelet startar upp så börjar man som svartklädd ninja i Central Park, hm så detta är alltså en portning av The Last Ninja 2 fast det heter nu bara Last Ninja.. underligt. Men det som förvånar mig är att det har helt annorlunda musik från Commodore 64 versionen.. Men jag gillar det! Väldigt blippig och bloppig, precis så som jag gillar det! Jag rippade ljudet från spelet och tog med ljudslingan till en polare som hjälpte mig att slänga på mer bas och effekter för att få den mer sväning. Bara en kul grej. Lyssnade ni på spelradion förr så spelade @ljudkristian vår remix i avsnitt 80, tack Kristian! 🙂

Och när vi ändå är på ämnet Ninja, missa inte min och Jonas artikel på Megazine.se ”Ninjans nya kläder – En obekväm sanning” http://megazine.se/2011/09/10/ninjans-nya-klader-en-obekvam-sanning/

6e_26280_0_0_thelastninja22

One thought on “Remix av The Last Ninja (Nes)

Leave a Reply

