Mina bästa pryl och spelinköp 2013

Under de året som nu passerat, vilket i detta fallet är år nummer 2013 så har jag handlat en hel del prylar och spel. För varje inköp så har jag lagt upp ett foto på min Instagram sida och i detta inlägget har jag valt ut mina favoritinköp. Det har vart en hel del besök på loppisar men oftast blir det ju eBay 🙂

2013-08-19_1376916756Jag har nu alltså en Pc Engine Duo-R i min konsol samling. En konsol jag aldrig trodde jag skulle äga. Pc Engine/Turbo Grafx-16 har inte direkt vart särskilt intressant här i Sverige och är inget man hör någon nämna direkt. Men den har en hel del bra spel och för mig som samlar på konsoler är den ett måste. Jag är väldigt glad att jag just fick tag på denna versionen då jag gillar fägen och designen på det, och så är det ju självklart bra att den även har cd-rom enheten inbyggt. Den är även regions-moddad 🙂

Photo 2013-12-18 18 00 02Jag älskar musik. Jag lyssnar på musik dygnet runt.. ja jag somnar till musik och vaknar till det. Och när jag lämnar min lägenhet så lyssnar jag vidare på en utav mina mp3 spelare. Men det är väldigt sällan jag köper fysiska skivor. Men ibland händer det och det är oftast för att jag helt enkelt gillar en skiva extra mycket och vill ha det i min samling. Detta året köpte jag fyra skivor. Både Ridge Racer Type 4 Direct Audio och det arrangerade Xenogears albummet “Creid” var jag helt klart gladast över, det är ett par skivor som jag har önskat mig i över 15 år och i år fick jag äntligen skaffat båda! Jag var även med och kickstartade Anamanaguchis skiva som innehåller årets bästa låt “Prom Night” Den sista skivan är Uppermosts album Revolution helt enkelt för att den var så otroligt bra men också för att omslaget var så vackert, tecknat av Silvia Pelissero.

2013-09-23_1379932136Det blev en del loppisar under sommaren. På en loppis så lyckades jag få tag på ett Xbox i mycket bra skick (Min tredje Xbox nu, och som jag snabbt installerade en 120gigs hdd med senaste Xbmc, Coinop5 mm.. läse mer här) och så fick jag ju tag på denna otroligt fina Super Nintendo Hyr-väskan i bra skick och med en liten prislapp från en Statoil mack 🙂

2013-11-17_1384692578Detta var inget jag själv köpte utan faktiskt fick i present på min födelsedag av en utav mina vänner. En oöppnad Japansk Megadrive 2 i perfekt skick! Allt i lådan var fortfarande inplastat, väldigt häftigt!

Photo 2013-12-18 17 57 42Commodore 64 var min första spelmaskin och den betyder fortfarande väldigt mycket för mig. Det som är så underbart med c64:an är att det fortfarande släpps nya spel till den. Många går att ladda ner gratis men andra släpps faktiskt på disketter och kassettband. Här är några av de spelen som släpptes i år som jag passade på och köpte. Jag gillar kassett formatet bäst det är därför jag köpte det före diskett versionen. Bomberland fick bli på cartridge då det är för stort för att få plats på något annat format. Alla spel var jätte bra!
2013-07-18_1374157143En bekant till mig hade ett Nes liggades med originalkartongen som han ville bli av med det, jag tackade och kastade pengar på han och sprang. Jag fick även med The Legend of Zelda i orignal förpackningen 🙂

2013-05-11_1368304154Detta årets Retrospelsmässan var bäst hittils! Här är lite loot från mitt besök. Hittade en massa blandat. Nya multicarts till famicom. Resterande nummer till min Nintendo Magasinet samling. Lite c64 spel. Och lite gamepads.

2013-04-30_1367341859

Jag slog till och köpte en Sd2IEC till min c64 vilket visade sig vara en hit! Du kan läsa min recension och guide av Sd2IEC på min blog. Med denna lilla grejen kan jag nu spela alla c64 spel från ett litet SD minneskort, snabbt och smidigt!

Leave a Reply

