Retrospelsmässan 2014

rsm_2014

Retrospelsmässan 2014 är nu avslutad! Detta var alltså det femte året för mässan och som jag säger varje år, detta var den bästa mässan hittils. Andra året i den kolossala lokalen som befann sig på insidan av Eriksbergshallen.

Då Rsm hade nästan 3000 besökare förra året och köer som streckte sig så långt ögat kunde nå, så såg jag till att tvinga mina polare att gå upp klockan 6 på morran för att hinna dit i tid. Jag hade planerat att vi skulle vara där exakt en och en halvtimma innan dom öppnade dörrarna klockan 9.00 och så blev det! Men tiden passerade snabbt då vi snackade en massa tv-spels snack och njöt av det fina vädret.

IMG_0864_1024x768
Detta året så hade vi fått information om att Rsm gänget nu hade tillgång till HELA lokalen vilket gjorde att dom nu fick plats med hela 84 bord för säljarna, och även att dom kunde ha 1500 personer i lokalen samtidigt jämfört med 800 som dom bara fick ha förra året. Allt detta var såklart väldigt goda nyheter!
Detta året fick vi även träffa på Nintendoklubben gänget, träffa på den där gubben som gör rösten till Mario och även köpa boken “8-Bitar”av Tobias och resten av gänget från Level tidningen, en otroligt fin bok på hela 344 sidor (Endast hälften av sidorna har text, resterande sidor har screenshots från diverse Nes spel)

Fastän vi var där 1,5 timmar innan dom släppte in så var det fortfarande en väldigt lång kö men vi lyckades komma in tidigt och hade tid att snabbt springa iväg för att shoppa spel och prylar.

IMG_0899_1024x768
Jag hade inget på min inköpslista detta året men visste att jag skulle hitta mängder av saker att köpa. Om man har lärt sig något av alla besök på Rms så är det att man alltid hittar en massa saker som man inte visste att man behövde i sin samling 🙂

IMG_0925_620x620
Det började bra med det bästa fyndet jag gjorde på mässan en komplett utgåva av Sega Saturn spelet Night Warriors i perfekt skick för endast 40kr. Detta spelet kostar vanligtvis över 300kr på eBay så det var ett givet köp 🙂

IMG_0917_620x620
Mitt favorit bord på mässan var hos säljaren Mxs som hade otroligt mycket blandat, nej inte bara NES som alla andra säljarna hade på mässan… som alltid. Så där shoppade jag en hel del och köpte ett gäng Dreamcastspel i perfekt skick. En komplett utgåva av Tetris till famicom och även en otroligt snygg Nes kontroll. Fick även köpt en Japansk Sega Saturn kontroll i originalförpackning. Och ett vågrätt och lodrätt stöd till mina Ps2:or. Väldigt nöjd med dessa köpen.

IMG_0909_620x620 copy
Bästa Retrospelsmässan hittils som sagt. Det var ett väldigt kul besök och det var väldigt kul att få träffa på alla människor som jag lärt känna via nätet. Hoppas dom har samma lokal nästa år. längtar redan!

Photo 2014-05-04 23 46 25 copy

Leave a Reply

