Varför du skall skaffa dig en NES Four Score Multitap

Photo 2014-05-12 19 41 37

Fyra spelare samtidigt på ett Nes, det måste ju vara kul? Detta var något jag klurade på ett tag. Men innan jag beslöt mig för att hoppa in på auktions sidorna för att lägga ett bud så ville jag försäkra mig om att det verkligen var värt att skaffa en Four Score. Så jag frågade min vän från nesworld.com och han sa väldigt snabbt “Nej” och när jag frågade varför så förklarade han att det helt enkelt inte fanns några bra spel som hade stöd för Four Score adaptern och var därför inte värd att skaffa. Och han hade nog rätt i detta. Det finns väldigt få spel och de som finns är alla ganska kassa. Men jag skaffade den ändå och det visade sig vara ett väldigt bra köp! Jag skall nu förklara varför du skall skaffa dig en Four Score till ditt Nintendo:

Förlängnings sladd till alla handkontroller
Har du haft planer på att skaffa förlängingssladdar till dina handkontroller? Du kan beställa en sladd till EN kontroller för ca 70kr från retro-bit. Eller så skaffar du en Four Score där sladden är hela 1,7 meter! Och då kan du ha alla dina kontroller inkopplade samtidigt. Inte så dumt va?

Inbyggd autofire!
På framsidan av Four Score adaptern finns det ett par knappar som kan tryckas in vilket ger alla kontroller autofire funktion. De personer som vill ha autofire slipper alltså köpa en handkontroll med denna funktionen på och kan helt enkelt aktivera den via Four Score adaptern. Smidigt!

Spel för upp till 4 spelare
Ja och så var det ju spelen som har stöd för upp till fyra spelare. Det finns inte många spel och de flesta är ganska kassa som sagt. Men det som jag har hittat som är värt att spela är Gauntlet II. Vill ni ha mer tips på spel så finns det en lista på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/NES_Four_Score

Så även om du inte kommer spela några 4-player spel så tycker jag ändå Four Score är värd att skaffa just för att få den längre sladden till kontrollerna och autofire funktionen. Hittar du en billigt så passa på.

Leave a Reply

