Retrospelsmässan 2015

rsm_splash_620x383Retrospelsmässan v6.0 aka RSM2015 har ägt rum, och jag plus vänner var såklart på plats som vanligt. RSM har gjort många förvandlingar under åren i formen av nya och större lokaler, och likt förra året så befann sig mässan i Eriksbergshallen. Nya lokaler och förbättringar har alltid vart uppskattat, men detta året så var allt exakt som det var förra året. Och det är ett bra betyg, det betyder att gänget bakom mässan har lyckats!

4x_collage copy_620x620
Det roligaste på mässan är alltid att shoppa spel och prylar. Jag var inte ute efter något speciellt detta året utan ville bara kolla runt, något hittar man alltid. Och lite spel fick jag allt köpt, och det blev en hel del japanska utgåvor av diverse spel. Fick bland annat tag på Sonic 1 och 2, de japanska utgåvorna är riktigt snygga, speciellt manualerna som har en massa snygga artworks och skisser.
Köpte även en del Playstation spel, väldigt billiga så jag passade på. Bästa fyndet var väl Dynamite Cop till Dreamcast som jag fick för 80kr i perfekt skick. Många säljer detta spelet på ebay för 150-250kr har för mig att detta spelet inte var alls lika bra som föregångaren Dynamite Deka, men ändå kul att ha.

Photo 2015-05-18 22 58 48_620x620

Photo 2015-05-16 11 50 37_620x620

Leave a Reply

